Intâlnirea de 30 de ani!

Totul a început acum 34 de ani …

…eram tineri şi frumoşi, plini de vise, şi speranţe. Timpul a trecut peste noi pe nesimţite. Poate unele vise s-au împlinit, poate altele îşi mai aşteaptă împlinirea, dar speranţele sunt încă vii în fiecare dintre noi. Cel puţin aşa îmi place să cred.


Observatie:
Ceea ce veţi citi mai jos sunt doar impresiile mele…
Luaţi-le ca atare şi nu încercaţi să căutaţi nimic ascuns în spatele lor.
                                                                          Monisky


Şi pentru că nu eram doar noi de capul nostru:






Diriginta noastră
Elvira Surducan
Când ne-am întâlnim prima oară cu diriginta noastră am avut impresia este o colegă mai mare. …Era o fată micuţă de înălţime, cu un păr lung blond care îi încadra perfect ovalul feţei.
…O persoană prea fragilă şi prea fină lupte cu obrăzniciile şi încăpăţânările adolescenţilor. Am făcut atunci un pariu cu mine însămi nu va rezista mai mult de un trimestru.
…Dar, ori am fost noi nişte elevi model, ori a fost mai încăpăţânată decât noi.
   Acum, după 30 de ani, este aceaşi fiinţă fragilă, peste care anii nu au lăsat prea multe urme, are acelaşi stil blând de a vorbi, aceleaşi gesturi şi singura diferenţă este aceea are părul scurt.
   Cred niciodată nu ne vom da seama cu adevărat ce a însemnat, pentru noi toţi o avem dirigintă.


Şi acumstrigarea catalogului



1. Dorina-Maria Bălteanu

Dorina a venit la noi doar în clasa a XII-a dar s-a acomodat foarte bine cu “gaşcanoastră şi se poate spune acum după 30 de ani pur şi simplu nu mi-am adus aminte a venit doar pe finiş, am considerat-o în totalitate ca fiind de-a noastră. 
Ne bucurăm ai fost cu noi, chiar dacă asta a fost doar pentru un an! 






2. Rodica Bărlean (Ghiţă

    Rodica a fost întotdeauna o fată ambiţioasă, parcă puţin timorată, dar întotdeauna un om de nădejde.
   Când răspundea la ore era parcă prea serioasă şi ne “fulgera” cu privirea dacă o întrerupeam sau ne “prosteamîn timp ce ea încerca convingă profesorii să-i dea un 10.
   Aveam impresia şi atunci ca şi acum parcă e prea serioasă. Poate ar trebui zâmbească un pic mai multNu s-a schimbat de loc, de parcă timpul a trecut peste ea cu paşi mai mici decât peste noi ceilalţi.




3. Anton Citra

…Un adolescent blond, mai mult slab decât înalt, veşnic pus pe şotii, pe glume şi poante.
   Pentru el totul era o joacă şi era mereu vesel şi zâmbitor. Vorbea mult, fără ţină cont este pauză sau oră.  
  Avea curajul se “prefacă răspunde chiar şi atunci când habar nu avea de lecţie şi mai ales fie vesel chiar şi când încasa o notă proastă.
  După 30 de anidoar a albit, şi-a lăsat mustaţă şi acum poartă ochelariîn rest este acelaşi Toni, dezinvolt şi guraliv




   4. Maria Deak

            Absentă

   5. Claudia Demian (Nicolaie)
            
             Absentă





6. Sanda Dinu (Câmpean)

Sanda…of, Doamneorice spune despre ea ar fi prea puţincuvintele sunt prea mici pentru a putea o descriu.
Sanda a fost sarea şi piperul clasei noastre şi după liceu a vieţii mele. Sanda este un “specimen” rar (în sensul bun al cuvântului). Într-o lume în care tiparele sunt cele care ne conduc, ea este atipică. A reuşit rămână aceeaşi, fără o intereseze ce spun cei din jurul ei. Pragmatică în general, cu mici momente de evadare în romantism, Sanda ne fascinează încă şi uneori o invidiez pentru felul ei de a fi (dar nu mai spuneţi la nimeni!).
   De la creioanele pe care le folosea până erau de 3-4 cm, de la încăpăţânarea de a nu răspunde când i se şoptea şi  până acum există doar o mică diferenţă de …30 de ani.    




7. Dorin Drăgan

     A fost odată ca niciodată un cavaler rătăcitor care în loc de armură purta un sacou elegant, iar în loc de sabie avea un stilou preţiosşi din toate locurile din lume a ales, sau a nimerit, pe tărâmul Chimiei, într-o cetate numită Liceul de chimie din Cluj unde a trăit fericit 2 ani, după care a plecat în lumea largă.
     Nu ştiu câte domniţe a salvat şi cu câţi balauri s-a luptat, dar sigur i-a învins pe toţi şi a reuşit ajungă la…întâlnirea de 30 de ani. A fost întotdeauna şi va fi în continuare un cavaler galant pe care ne va face plăcere -l întâlnim din când în când sau poate atunci când vrem să fim salvate?





8. Mariana Drăgan (Bologa)

     O fată brunetă, înaltă, subţirică care avea mereu o figură senină şi veselă.
    Avea mereu o ţinută dreaptă, cu bărbia puţin în vânt dar nu era arogantă. Avea un stil de a vorbi puţin afectat dar fără fie supărător pentru cei din jur, pentru asta făcea parte din farmecul ei.
   Greutăţile vieţii au încercat-o dar a rămas dreaptă şi plină de speranţăNu mai este la fel de subţirică dar este tot ea, cea din totdeauna





9. Ileana Florea


         Oare ce mai putea spune despre Ileana? Timp de 4 ani a sughiţat în momentele de mare emoţie şi a plâns în momentele de bucurie şi de tristeţe. A afişat întotdeauna o mască de fată zăpăcită şi fără complexe.
     Noi am văzut la ea doar ceea ce a vrut ea ne arate, dar de fapt este un suflet foarte sensibil, blând şi bun.   
    Atunci când ne-am despărţit am putut jura se va face actriţă, dar din nou m-am înşelat. Şi atunci ca şi acum este un prieten de nădejde şi cred o discuţie între patru ochi te-ar ajuta mai mult decât o şedinţă la psiholog.
     Timpul a trecut şi peste ea, a supus-o la tot felul de  încercări dar nu a schimbat-o. 



10.Zoia Monica Florea   
Absentă





  11. Adina Ghirişan

     Adina…este aceeaşi fată ambiţioasă care se ghidează după viaţa sportivă. Corectă şi dreaptă (chiar dacă se mai plânge acum de dureri de spate!) este şi acum la fel de hotărâtă şi de riguroasă ca şi acum 30 de ani.
   În liceu ştia trebuie înveţe şi o făcea fără facă rabat. După 30 de ani este la fel şi tot ce face îi place. 
  Dacă ar fi acum elevă, ceilalţi colegi ar privi-o circumspecţi. Am fost şi colege de facultate şi ştiu nu spun prostii.
  Acum, la rândul ei îi învaţă pe alţii tainele chimiei şi din câte am auzit, o face foarte profesionist. 
Imaginea care mi s-a întipărit mie în minte despre ea s-a confirmat



12. Mihai Hagău
Absent...
Cuvinte trimise de Mihai:
Eu predau fizică, chimie, istorie, biologie, economie şi matematică la o şcoală, la 41 km, sper reuşească transferul în Wolfsburg pt. anul şcolar următor. Băiatul nostru are 24 ani, studiază chimia, câinele nostru (câine lup belgian) are în decembrie 11 ani şi trăieşte cu noi în casă; soţia mea lucrează in învăţământ şi cu ajutorul ei am făcut definitivatul aici şi al doilea examen de stat. Am avut probleme cu Securitatea in ‘85, după câţiva ani am fost daţi afară pt. am avut depuse actele de plecare şi din ‘90 trăim în Wolfsburg. Şcoala ne ia mult timp, elevii sunt obraznici şi prost crescuţi, de multe ori suntem la sfârşitul zilei terminaţi, multă birocraţie şi multe lucrări scrise - dar taxa de studii, locuinţa băiatului, casa, trebuie plătite. Am imbătrânit, vorbesc foarte puţin la şcoală, din fericire sunt germanii în nord reţinuţi şi nu-i deranjează.” 
         Unde s-a pierdut Mihai, colegul meu de olimpiadă la română? Unde sunt speranţele şi idealurile adolescentului de atunci, aşa cum îl ştiam eu?



13. Rodica Imzel (Iordănescu)
Absentă…  

         Ne-a cam lipsit râsul molipsitor al Rodicăi, dar sperăm data viitoare nu mai intervine nimic
      Oricum are o bulină neagră şi va fi pusă la colţ cu mâinile ridicate, sau va trebui cânte imnul (cel nou) împreună cu Sanda.
     Am spus! 



14. Niculina Man (Dalibor)
Absentă
Cuvinte trimise de Niculina:

“Am o fată de 14 ani care nu seamănă deloc cu mine, e pe partea artistică, cântă la pian şi clarinetă şi învaţă japoneza din pasiune. Soţul meu e neamţ şi înţelege când eu îmi rezerv câte un bilet spre România şi zbor singură, numai aşa, mi-e dor mai merg în România. Eu am fost dintotdeauna independentă şi la nemţi e foarte normal. Locuim şi lucrez în Köln.”






15. Elisabeta  Mezei (Threlfall)

Pe Eli o ţineam minte cu părul lung, inelat, o fată liniştită, poate prea liniştită, veşnic atentă vorbească cât mai corect româneşte. Nu am văzut-o niciodată nervoasă sau supărată. Era un element important de echilibru în clasa noastră.
    Participa la toatefugilenoastre de la ore (spre deosebire de Marika, pe care trebuia o luăm pe sus), deşi sunt convinsă nu întotdeauna era de acord.
   Acum a venit împreună cu soţul ei, David şi privindu-i aveam impresia sunt în luna de miereSper , noi toţi i-am făcut o impresie bună şi la întâlnirea viitoare îi va face plăcere mai vină.   




16. Teodor  Moşuţi

    Moşu’ a rămas acelaşi de-alungul timpului, atâta doar i-au înflorit ghioceii la tâmple.
   Este la fel de nebunatic şi de impulsiv ca şi în tinereţe. Cu toate vrea pară un tip dur, este de fapt un suflet zbuciumat care se ascunde după o mască rigidă.
În adâncul sufletului său tânjeşte după anii copilăriei, poate mai mult decât noi ceilalţi.
  Cel puţin aşa mi s-a părut mie







17. Ileana Năsui (Ciolpan)

      Ileana, blonda duetului pe care eu şi Sanda l-am botezatIlenele” – adică nu conta la care din ele ne refeream, pentru oricum la fiecare îi spuneam Ileneleeste una dintre noi care a rămas neschimbată ca şi trăsături.   
     Aceeaşi Ileana Năsui, liniştită, blândă, bună de pus pe rană, dar şi puţin ironică în unele situaţii. Dar o ironie dulce, molcomă, aşa cum numai un oşan ştie.
    Şi acum, ca şi atunci roşeşte până în vârful nasului când este în centrul atenţiei celorlalţi, la fel cum era când răspundea la ore sau încerca copieze.





18. Ileana Pop (Pop)
Absentă
Cuvinte trimise de Ileana:
Dragi colegi, imi pare foarte rău nu am reuşit vin la întâlnire. Azi am văzut câteva poze cu voi (de la Ileana Năsui) şi mi-am amintit de clipele frumoase din acele vremuri.
     Eu am fost plecată la copii în Germania, ieri m-am întors. Ileana Năsui mi-a povestit despre voi şi ce frumoasă a fost întâlnirea, şi am regretat şi mai mult nu am fost alături de voi.
    Sper ne mai întâlnim. Până atunci   doresc numai bine.”



19. Mihaela Pop (Papiţa)
Absentă
Cuvinte trimise de Mihaela:
Pentru mine a fost ca o zi de sărbătoare în care sufletul cutreiera tărâmurile veşnic inocente şi minunate ale copilăriei şi tinereţii. M-am bucurat efortul tău mi-a oferit prilejul văd chipurile şi -mi umple inima cu o bucurie pe care nu o credeam realizabilă
  Am descoperit însă sunt anumite locuri, secvenţe temporale, fiinţe, experienţe, care nu numai au rădăcini adânc înfipte în fiinţele noastre, dar au o aromă şi o culoare deosebită, cărora, oricât am încerca ne ascundem sau ne eschivăm, nu le putem rezista, pentru ele fac parte din urzeala miraculoasă a devenirii noastre.
  M-am bucurat văd, observ bucuria şi zâmbetele voastre, roade ale entuazismului revederii.
  M-am surprins copleşită de aceeaşi bucurie, semn acei ani de liceu petrecuţi la Cluj, împreună cu tot ce e legat de ei, au rămas un tărâm magic, îmbietor -l revizitezi ori de câte ori eşti însetat după inocenţă, bucurie, vise...”







20. Liana Puiuleţ (Sabău)

        Pe Liana nu am mai văzut-o de la terminarea facultăţii şi chiar îmi era dor de ea.
    Recunosc cu sinceritate este mult schimbată. Din fata înaltă şi suplă am regăsit acum o femeie matură, bine înfiptă cu picioarele pe pământ, care a luat viaţa aşa cum este, s-a adaptat la ea şi merge mai departe.
   Atunci părea fragilă şi niciodată nu mi- fi închipuit are în ea atâta forţă. Mi-am imaginat va ajunge undeva în cercetare sau orice altă activitate mai delicată, dar viaţa te poartă cum vrea ea, în direcţii pe care nici nu ţi le poţi imagina.
                                                                                                   Bravo ţie!






21. Florentina Rauca (Cuibus)

  Florentina mi s-a părut aceeaşi fată din liceu şi fără exagerez am avut senzaţia ciudată nu s-a schimbat de loc.
    Când am văzut-o intrând în sală m-am mirat nu este îmbrăcată în uniformă
 Întotdeauna liniştită, blândă, gata oricând să-ţi spună o vorbă bună, te aline cu căldura sufletului ei.
 Deşi au trecut atâţia ani şi-a păstrat tinereţea interioară pe care o degajă acum şi dacă suntem destul de atenţi putem ne alimentăm şi noi cu o părticică, oricât de mică, dar care ne însenineze şi nouă sufletele.




22. Monica Răcăşan (Pop)

Sunt apropieri ce ne îndepărtează şi ne fac uităm de prietenia ce ne uneşte, dar sunt şi depărtări ce ne apropie şi ne aminteşte prietenia ne uneşte...”
Eudoar eu…Monisky.













23. Rodica Revnic (Tălmaciu)
Absentă





24. Doina Sava (Miere)
   
  Din fata simplă de odinoară a rămas doar numele.    
   Ambiţioasă până la extreme a reuşit, cred, cam tot ce şi-a propus în viaţă.
   Dar cel mai important lucru pe care  l-am “cititpe faţa ei, lucru care de altfel o întinerea nespus de frumos, era sentimentul de împlinire maternă.  
   Avea un aer de fericire completă care i se răspândea prin toată fiinţa ei.
 Cu toate a intrat într-o lume elitistă nu avea în ea nici un strop de aroganţă şi asta m-a impresionat foarte plăcut.     



25. Cristina Săvuţiu (Raţiu)
    
      A intrat în sală cu acelaşi zâmbet jucăuş pe faţă, aceleaşi gesturi adolescentine şi aceeaşi voce caldă şi molcomă care m-au făcut cred doar ieri ne-am despărţit, timpul ne-a jucat o festă şi de fapt nu au trecut atât de mulţi ani.
    Cristina făcea parte din sextetul nostru, al celor care stăteam în băncile din faţă, al celor care odată găsit un subiect, râdeam până la epuizare, ca în final nu mai ştim de ce râdem.
   Niciodată tristă sau prea serioasă, niciodată egoistă, veşnic dispusă la veselie, iată Cristina pe care mi-o aduc eu aminte! Şi singura diferenţă este acum poartă ochelari.    





26. Marinela Simihăian

     …Acelaşi chip copilăresc, acelaşi zâmbet cald şi prietenos, aceeaşi vorbă blândă şi calmătotul a rămas neschimbat.
    Noi toţi am cunoscut-o pe fata zâmbitoare şi veselă, calmă şi liniştită, care nu a ridicat niciodată tonul. Când o asculţi ai senzaţia de linişte sufletească, ai impresia tot ce e în jurul tău dispare şi rămân doar imaginile frumoase.
   Totuşi, uneori am impresia este şi un pic de tristeţe şi oboseală pe chipul ei, ceva care, ascuns adânc în tenebrele sufletului, ţâşneşte din când în când la suprafaţă. Dar reuşeşte repede depăşească momentul, se scuture de tristeţe şi zâmbetul îi revine pe buze.  
  



27. Eva Şipoş (Zsely)
     
     Întotdeauna am admirat-o sincer. O persoană pentru care timpul s-a oprit în loc din toate punctele de vedere.

    Din liceu mi-a plăcut mult calmul şi şarmul ei aparte. Când discutam cu ea aveam impresia este un bătrân înţelept care cunoaşte tainele lumii.
   Nu exista nici măcar un lucru, fie el mare sau mărunt, care o “deturneze” de la felul ei de a fi.
    Pentru ea toate lucrurile care i se întâmplau erau foarte fireşti şi le lua ca atare, fără filozofeze asupra lor. Aşa mi-a făcut impresia este şi acum şi cred ăsta este secretul tinereţii ei.




28. Liana Şotropa (Mureşan)
     
       De când o ştiu a fost şi este o alintată. De fiecare dată când vorbeşte se alintă ca un copil răsfăţat căruia trebuie i se facă toate poftele. Nu spun asta cu răutate şi chiar i se potriveşte.

    În clasa a XII-a, la o oră care trebuia fie de istorie, Havadi, proful de istorie, a făcut o recenzie asupra noastră şi a constatat, printre altele, care sunt cele două extreme ale clasei: Liana, cea mai vorbăreaţă şi eu cea mai tăcută (?!), statistică care a atras după sine hohote de râs, mai ales în jurul meu.
    Şi acum Liana este la fel. S-a mai îngrăşat puţineu cel puţin îi invidiam talia de viespedar a rămas aceeaşi în esenţă: veselă, vorbăreaţă, acidă uneori 





29. Simion Topan
       
     Simi este cu noi dintotdeauna, într-o clasă de fete, ca un paşă în serai.  
      Cu toate era printre atâtea fete se simţea minunat şi se purta cu noi ca un cavaler. Chiar dacă din treapta a doua au mai venit băieţi la noi în clasă, el a rămas elementul nostru de stabilitate şi continuitate.
        Dar şi noi aveam grijă de el, îlprotejam nu ni-l fure alte fete.  
      Ştiam întotdeauna ne putem baza pe el şi el pe noi. Chiar dacă a mai îmbătrânit – ca noi toţi de altfel – a rămas acelaşi tip de treabă, săritor şi parcă acum mai înţelept (vârsta o fi de vină?). De altfel a răspuns întotdeauna cu plăcere la “convocările” de întâlnire  





30. Mircea Radu Tot
     De Mircea leagă amintiri foarte plăcute şi timp de 25 de ani nu am ştiut aproape nimic despre el.
   Mi-l aminteam din perioada tinereţii, poet, visător, cu toate   uneori era prea adânc înfipt în realitate. Încă mai păstrez câteva din poeziile pe care le scria pe unde apuca.
  Când ne-am întâlnit acum, am fost puţin şocată. Citeam pe faţa lui o oboseală teribilă, dar nu una fizică, ci una sufletească. Nu deprimare, nu suferinţă reală, ci mai degrabă o mâhnire adâncă. De fiecare dată când îlîncolţeampe partea sufletească, se retrăgea în carapacea lui şi schimba subiectul sau devenea maliţios şi ataca
   Întotdeauna mi-am imaginat se va dedica scrisului şi va reuşi se detaşeze de pragmatismul cotidian, dar viaţa l-a purtat pe alte cărări.  



31. Ionel Alexandru Uiuiu
Absent



32. Vasile Varga

   La fel ca şi Simi este al nostru dintotdeauna. Un copil care a refuzat se maturizeze, în sensul bun al cuvântului.
   Zăpăcit şi pus mereu pe şotii, Laci era şi este în continuare un tip vesel şi doar profesorii – ca nişte zmeireuşeau să-i şteargă zâmbetul de pe faţă. Dar nu dura mult pentru , după răspuns, redevenea tipul vesel chiar dacă încasa un patru.
   Pentru el viaţa era o simplă joacă, un carusel în care te învârţi fără doreşti te opreşti vreodatăAcum doar vârsta îl aduce în rândul oamenilor maturi. Acelaşi tip vesel şi copilăros, bun cu toată lumea şi uneori plin de romantismPe faţa lui am citit întotdeauna plăcere la întrunirile noastre.    




-----------------------------------------------------------------------------------------
In memoriam
Pentru colegii noştri, Horaţiu Trif şi Nicolae Petrovan păstrăm întotdeauna, o lacrimă fierbinte în colţul ochilor.







Noi cei de ...30 de ani!





                    Ne revedem peste 5 ani…

                                     

                                                                     …în 2015!